Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role Models, High School Management and Female Engagement in STEM: Evidence from the Czech Republic
Grosman, Jiří ; Zápal, Jan (vedoucí práce) ; Jann, Ole (oponent)
Název práce: Význam lidských vzorů a řízení středních škol pro zapojení žen ve STEM oborech: analýza z prostředí České republiky Autor: Jiří Grosman, BSc Pracoviště: CERGE-EI Vedoucí práce: PhDr. Jan Zápal, Ph.D., CERGE-EI Abstrakt: Skutečnost, že gender wage gap je alespoň do určité míry motivován selekcí méně výdělečných profesí ze strany žen je v současném oboru ekonomie pracovního trhu v zásadě obecně přijímaným faktem. Čemu však byla doposud věnována srovnatelně menší pozornost odobrníků jsou faktory, jež tuto selekci způsobují. V rámci této diplomové práce si za pomoci vlastní výzkumné strate- gie kladu za cíl změřit důležitost jednoho specifického motivátoru rozdílných, gendrově podmíněných rozhodnutí: způsob vedení středních škol, a s ním spo- jených opatření. Konkrétně, skrze analýzu celorepublikových dat zachycujících údaje o přihláškách uchazečů o studium na vysokých školách z let 2007-2011 v této práci mapuji inklinaci studentů SŠ ucházet se o vědní (STEM) obory v dalším studiu. Za užití kauzálních matching a difference-in-deifferences modelů argumentuji, že školní mentoringové programy společně se způsobem, jakým je škola vedena, mohou statisticky významným způsobem ovlivnit studijně-profesní rozhodnutí nemalého množství studentek - tvrzení, v jehož prospěch hovoří jak mnou zmapovaná data, tak...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.